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  1. 03 経営学
  2. 0301 経営学
  3. 0301c 紀要論文
  4. 経済経営研究
  5. 第001号

ソーシャルメディアの活用がブランド・パーソナリティとブランド・アカウント・パーソナリティに与える影響

http://hdl.handle.net/10748/00010993
http://hdl.handle.net/10748/00010993
3a3144f7-1412-470f-885c-98868bc3fd8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
20032-001-002.pdf 20032-001-002 (653.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-20
タイトル
タイトル ソーシャルメディアの活用がブランド・パーソナリティとブランド・アカウント・パーソナリティに与える影響
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 水越, 康介

× 水越, 康介

水越, 康介

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著者(ヨミ) ミズコシ, コウスケ

× ミズコシ, コウスケ

WEKO 24140

ミズコシ, コウスケ

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著者別名 Mizukoshi, Kosuke

× Mizukoshi, Kosuke

WEKO 24141

Mizukoshi, Kosuke

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the influence of social media use on brand outcomes with a focus on brand personality (BP) and brand account personality (BAP). Social media use is now commonplace among firms, and researchers are considering various relationships with marketing outcomes. However, the relationship between social media use with brand talk and BP is not yet clear.This study considers the influence of a company-managed Twitter account on its brand.Social media use affects both the BP and BAP formed on the account and increases the congruency between BAP and BP, which in turn leads to partly brand outcomes. These results present a theoretical suggestion on the relationship between social media use and BP. In practical terms, we show that firms need to pay attention to the BP on each social media account when building BP and expecting brand outcomes.
書誌情報 経済経営研究

号 1, p. 1-16, 発行日 2019-03-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434690X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12855599
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル The influence of social media use on brand personality and brand account personality
出版者
出版者 首都大学東京大学院経営学研究科経済経営学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 postprint
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Ver.1 2023-06-19 16:15:34.538789
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