WEKO3
アイテム
ソーシャルメディアの活用がブランド・パーソナリティとブランド・アカウント・パーソナリティに与える影響
http://hdl.handle.net/10748/00010993
http://hdl.handle.net/10748/000109933a3144f7-1412-470f-885c-98868bc3fd8f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2019-09-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ソーシャルメディアの活用がブランド・パーソナリティとブランド・アカウント・パーソナリティに与える影響 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
水越, 康介
× 水越, 康介
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著者(ヨミ) |
ミズコシ, コウスケ
× ミズコシ, コウスケ |
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著者別名 |
Mizukoshi, Kosuke
× Mizukoshi, Kosuke |
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抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This study examines the influence of social media use on brand outcomes with a focus on brand personality (BP) and brand account personality (BAP). Social media use is now commonplace among firms, and researchers are considering various relationships with marketing outcomes. However, the relationship between social media use with brand talk and BP is not yet clear.This study considers the influence of a company-managed Twitter account on its brand.Social media use affects both the BP and BAP formed on the account and increases the congruency between BAP and BP, which in turn leads to partly brand outcomes. These results present a theoretical suggestion on the relationship between social media use and BP. In practical terms, we show that firms need to pay attention to the BP on each social media account when building BP and expecting brand outcomes. | |||||||
書誌情報 |
経済経営研究 号 1, p. 1-16, 発行日 2019-03-20 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2434690X | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12855599 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | The influence of social media use on brand personality and brand account personality | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 首都大学東京大学院経営学研究科経済経営学会 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | postprint |