Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2016-03-17 |
タイトル |
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タイトル |
Explicit MPCを用いたディーゼルエンジン吸気系の制御 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
diesel engine |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
model predictive control (MPC) |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
explicit MPC |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
著者 |
児島, 晃
澤戸, 一晃
丸山, 次人
梅田, 裕平
穴井, 宏和
下谷, 圭司
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著者(ヨミ) |
コジマ, アキラ
サワド, カズアキ
マルヤマ, ツギト
ウメダ, ユウヘイ
アナイ, ヒロカズ
シモタニ, ケイジ
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著者別名 |
Kojima, Akira
Sawado, Kazuaki
Maruyama, Tsugito
Umeda, Yuhei
Anai, Hirokazu
Shimotani, Keiji
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
A design procedure for the transient control of a Diesel engine air-pass system is proposed and the feature of the control system is investigated based on the simulation and the experimental results. The design method enables to obtain a nonlinear feedback law via Explicit MPC (model predictive control) and, further, derive a series of interpolated control laws which is applicable to the mode transient control. For the controlled system we focused here, sufficient conditions on the stability and the positively invariance of state region are clarified and applied to evaluate the feature of the resulting control law. |
書誌情報 |
計測自動制御学会論文集
巻 50,
号 6,
p. 445-454,
発行日 2014
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
04534654 |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00072392 |
DOI |
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関連タイプ |
isIdenticalTo |
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識別子タイプ |
DOI |
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関連識別子 |
http://doi.org/10.9746/sicetr.50.445 |
権利 |
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権利情報 |
本文データは公益社団法人 計測自動制御学会の許諾に基づきJ-stageから複製したものである |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
A Controller Design for a Diesel Engine Air-path System Based on Explicit MPC |
出版者 |
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出版者 |
公益社団法人 計測自動制御学会 |
資源タイプ |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
postprint |