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  1. 03 経営学
  2. 0301 経営学
  3. 0301c 紀要論文
  4. 経営と制度
  5. 第016号

資源認識の変化がもたらす戦略転換 : 2005年以降の地上波東京キー局の戦略の多様化

http://hdl.handle.net/10748/00010149
http://hdl.handle.net/10748/00010149
7479d608-6cac-4249-ba1c-24209b8848aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
20004-016-002.pdf 20004-016-002.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-09-03
タイトル
タイトル 資源認識の変化がもたらす戦略転換 : 2005年以降の地上波東京キー局の戦略の多様化
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡辺, 圭史

× 渡辺, 圭史

渡辺, 圭史

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著者別名 Watanabe, Keiji

× Watanabe, Keiji

WEKO 22009

Watanabe, Keiji

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article argues that strategic transformation is initiated by a firm's changing its resource cognition. In the process of the change of resource cognition, three elements affect: the relationships between the firm's resources and other resources outside, the firm’s resource dependence to other actors and institutions, and change of the idea of how to utilize resources. The firm's resource dependence affects the process always and entirely. Penrose( 1995[1959]) theorizes resource cognition as part of entrepreneurial services. However, only few of business strategy discussions, including Resource Based View, have developed the theory of resource cognition. To analyze and theorize the process of the change of resource cognition, this article examines the case of the Japanese Tokyo Key Television Stations some of which have transformed their strategies and organizational structures since 2005. Such transformations have eventually caused the strategic diversification.
書誌情報 経営と制度

号 16, p. 25-46, 発行日 2018-03-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13491180
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11960598
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル Resource Cognition and Strategic Transformation : Strategic Diversification of Japanese Tokyo Key Television Stations after 2005
出版者
出版者 首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻 経営学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
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Ver.1 2023-06-19 16:17:28.370573
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