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  1. 03 経営学
  2. 0301 経営学
  3. 0301c 紀要論文
  4. 経営と制度
  5. 第007号

オケージョン効果を考慮した清涼飲料水カテゴリーのジョイント・スペース・マップ

http://hdl.handle.net/10748/3336
http://hdl.handle.net/10748/3336
4d4730e2-7b4e-4b3f-90e5-e9f193a6f659
名前 / ファイル ライセンス アクション
20004-07-001.pdf 20004-07-001.pdf (479.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-11-30
タイトル
タイトル オケージョン効果を考慮した清涼飲料水カテゴリーのジョイント・スペース・マップ
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 土田, 尚弘

× 土田, 尚弘

土田, 尚弘

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The increased availability of individual consumer panel data make market researchers interested in using personalized models. However, consumer preferences change across occasions, because the benefits sought by consumer change. In this paper, a statistical method model using scanner panel data is proposed for mapping products associated with their attributes and ideal points that differ across occasions. An empirical application is made to products in vending machines for illustration. The findings suggest that promotion activity and new product development that are appropriate for each occasion are needed in marketing of vending machines. In addition, there is the difference in importance of attributes between demographic segments.
書誌情報 経営と制度

号 7, p. 1-16, 発行日 2009-02
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13491180
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11960598
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 首都大学東京大学院社会科学研究科経営学専攻経営学会
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Ver.1 2023-06-19 18:40:45.955212
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